Den nya ledarmoten i Svenska Akademien heter Tomas Riad

Det har precis meddelats från Svenska Akademien att den nya ledarmoten som tar över efter Birgitta Trotzig heter Tomas Riad och är fil.dr i nordiska språk vid Stockholms Universitet. Han kommer att sitta på stol nummer 6 och tar plats jämte Göran Malmqvist på femman och Knut Ahnlund på sjuan. Ta nu hand om er nye klasskamrat och inga häftstift på stolen.

http://www.svenskaakademien.se/information/pressinformation/2011/ny-ledamot-i-svenska-akademien

Uppdaterat: Här skrivet Peter Englund lite mera om vår nya makthavare🙂

http://akademiblogg.wordpress.com/

En kommentar till Den nya ledarmoten i Svenska Akademien heter Tomas Riad

  1. Maria Levander skriver:

    Hej Mattias!

    Mitt namn är Maria och jag studerar till översättare i Schweiz. Just nu haller jag pa och samlar material till mitt exmamensarbete som ska handla om svenska barnlitteratur. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig och ställa nagra fragor om ämnet.

    Med vänliga hälsningar,
    Maria

    Gilla

Kommentera

