Nobelpriset till Tranströmer!!!

Hjärtat stannade nästan när Peter Englund kundgjorde att Nobelpriset i litteratur äntligen gick till vår älskade Tomas Tranströmer. Jag brukar alltid lyssna efter vilket land vinnaren kommer ifrån då det alltid nämns först men i år blev det helt kort” .. tilldelas Tomas Tranströmer.”

Overkligt men helt fantastiskt!

Grattis Tomas, grattis poesiälskare och bra jobbat Svenska Akademien!

4 kommentarer till Nobelpriset till Tranströmer!!!

  1. enligt O skriver:

    Jag blev så glad att jag jublade högt, grät en skvätt och grät en skvätt. Mina elever är nu helt säkra på att jag är knäpp.

    Gilla

  2. ordforradet skriver:

    Hihi! De kommer garanterat alltid att komma ihåg dig, och Tranströmer🙂

    Gilla

  3. Lyran skriver:

    Jaghar läst och lyssnat på dikter nästan hela dagen och kommer aldrig mer att säga att jag inte gillar lyrik.

    Gilla

  4. ordforradet skriver:

    *Gillar!!!!
    Jag misstänker att många läslampor kommer släckas sent idag. Min inkluderad🙂

    Gilla

Kommentera

