Uppföljning av Hur många böcker läser du på samma gång?

Förra veckan lade jag ut en undersökning där frågan var ”Hur många böcker läser du på samma gång?” och det är dags att summera.

Själv har jag nära tio böcker igång och känner att det är för mycket. Blir så lätt distraherad av andra intressanta titlar jag läser om eller kommer över och tänker att en till är nog inga problem. Följden blir självklart att inget blir läst och högen bara fortsätter att svälla. Men de flesta av er som röstade har den disciplin jag saknar. En eller högst två böcker fick flest röster och motiveringarna var bland annat ”Max en skönlitterär bok i taget, jag tycker att boken jag läser förtjänar hela min uppmärksamhet.” – Monika och ”Max en skönlitterär bok och en faktabok åt gången, men oftast bara en bok.” – Fabulerat.  Jag tackar ödmjukast för ert deltagande och lovar härmed att inte öppna en ny bok innan jag åtminstone läst färdigt halva den hög jag nu har.

Kommentera

