Jag ringer mina bröder av Jonas Hassem Khemiri – Recension

20130503-110340.jpg

Det finns en passage i Jag ringer mina bröder jag aldrig kommer glömma. En konversation mellan huvudpersonen och en äldre släkting. Samtalet kommer i ett kritiskt skede i berättelsen och blir en andningspaus för både karaktärer och läsare. Det är avskalat, hudlöst och ärligt och fångar upp alla känslor och tankar som snurrat omkring i det kaos som de kallar verklighet.
Vad som sägs, de faktiska orden, minns jag bara fragmentariskt, men känslan de gav mig som läsare stannade kvar och finns där ännu.

Utgiven av Bonniers och finns hos bland annat Bokia, Adlibris och Bokus

En kommentar till Jag ringer mina bröder av Jonas Hassem Khemiri – Recension

  1. Josefin skriver:

    Du är härmed taggad i tegelstensutmaning! Kanske det finns några extra långa noveller i din hylla?🙂
    http://nobelprisprojektet.blogspot.se/2013/05/52-tegelstenar.html

    Gilla

Kommentera

