Trevlig Världsbokdag!

20140423-222358.jpg

Idag är det Världsbokdagen och både på Twitter, Facebook och på Instagram har folk firat genom att lägga upp selfies på sig själva tillsammans med den bok de läser just nu. Kolla gärna in #världsbokdagen och #läsningsmittar för inspiration och boktips. (och hur mina bokbloggskollegor ser ut i verkligheten🙂 )
Här i Göteborg firar man stort genom att äntligen slå upp dörrarna till det nyrenoverade och uppdaterade Stadsbiblioteket. Kanske var det bara en slump att öppnandet sammanföll med världsbokdagen men jag vill tro att det var välplanerat.
Själv kommer jag inte lägga upp någon selfie utan nöjer mig med att berätta att jag idag läser Gökens rop av Robert Galbraith aka J.K Rowling. Hederlig pusseldeckare i makligt tempo med en mycket sympatisk men komplicerad huvudperson. Recension kommer inom kort.
Om du har lust så skriv en kommentar och berätta vad du läser denna litteraturens födelsedag.

Kommentera

