Hitta novellen – Raymond Carver Lego-tävling!

carverlego2

Gissa vilken novell scenen är tagen ifrån?

Jag älskar Raymond Carvers noveller. Och jag älskar även Lego. Som tur är kan jag nu för tiden ohämmat ägna mig åt båda, då mina barn har börjat bygga med Lego och för att Norstedts för ett tag sedan gav ut en samling med nyöversatta Carver-noveller. För att få ut det mesta av mina intressen byggde jag ihop en scen från en av mina absoluta Carver-noveller och lottar nu ut ett exemplar av boken Där jag ringer ifrån. Jag vet att det är en smal och insnöad tävling och för att göra det hela lite enklare följer här några ledtrådar. Novellen är en av Raymond Carvers mest kända och finns med i filmen Short Cuts av Robert Altman. Den skäggige mannen spelas av Tom Waits och servitrisen Lily Tomlin.

darjagringerifranSkicka ditt svar till litteraturforevigt (@) gmail.com tillsammans med namn och adress för att vara med i utlottningen av Där jag ringer från. En vinnare dras nu på söndag den 5:e Maj.  Läs mer om boken på Norstedts hemsida här

 

 

 

Kommentera

