Omröstning på Ordförrådet – Hur många böcker läser du på ett år?

imagePå mitt nattduksbord har jag för ögonblicket 14 böcker som väntar på att bli lästa. Böcker som köpts och fåtts under de senaste månaderna. Det är nog troligt att alla inte kommer läsas ut då jag numera har släppt på mitt inbyggda tvång att avsluta alla böcker som påbörjats, men målet är att de ska bli färdiga i år.

Förra veckan blev jag medlem på Goodreads.com där man enkelt kan hålla ordning på sitt läsande och se vad andra läser. Här finns också läsutmaningar och man kan sätta individuella mål. När jag skulle ange hur många böcker jag tänkt läsa i år tog det stopp. Var det rimligt att skriva att skriva 100? Nej, inte ens i den bästa och lugnaste av världar. Eller? Så jag började fundera och satte 35, för att vara på den säkra sidan. Men om det stämmer vet jag först till nyår.

Nu undrar jag hur många böcker du läser på ett år? Är du en bokmissbrukare som jag eller mera sansad? Självklart räknas också ljudböcker. Kommentera gärna i rutan längst ner och dela med dig av din läsvardag!

 

 

Kommentera

