Jag lottar ut ett exemplar av den nya novellsamlingen Skymningssång av Patrick Centerwall

Ni som brukar besök min blogg har kanske redan upptäckt min kärlek till novellen. Orsakerna är många; intensiteten, fokusen, förtätningen av språket och att du som läsare aldrig vet vad du har att vänta.

Därför blir jag extra glad när en bok som Skymningssång dyker upp. En novellsamling där berättelserna befinner sig på gränsen till det magiska och fantastiska, så kallad fantastik. Boken är skriven av debutanten Patrick Centerwall och är utgiven på Undrentides förlag.

I min glädje över att något förlag vågar och vill ge ut denna typ av litteratur köpte jag två exemplar av boken vid en signering här i Göteborg. Den ena behåller jag själv men då jag vet att många av er delar min passion för noveller så lottar jag ut det andra exemplaret. Om du vara med i utlottningen så skicka mig bara ett mejl på litteraturforevigt (at) gmail.com med ditt namn och din mejladress. Sista dag för att vara med är nu på söndag den 10 november och vinnaren presenteras dagen därpå någon gång framåt kvällskvisten. Lycka till!

Författaren Patrick Centerwalls hemsida finner du här och förlaget Undrentides här.

Boken finns även att köpa härhär och här.

6 Responses to Jag lottar ut ett exemplar av den nya novellsamlingen Skymningssång av Patrick Centerwall

  1. ochdagarnagar skriver:

    Så fint lotteri, vill gärna vinna!

    Gilla

  2. glittervakuum skriver:

    Vilken spännande utlottning! Sånt gillar vi!

    Gilla

Lämna en kommentar